16 اردیبهشت 1403

معرفی کارکنان واحد:

 

ردیف

 

نام و نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

سمت

تلفن

۱

زهره صادق

کارشناس نرم افزار

کارشناس فناوری اطلاعات

 (کارشناس آمار و کامپیوتر)

۵۳۸۳۰۶۳۱-۴

داخلی۲۲۶

 

 

 
 
 

 

شرح وظایف:

  • تهیه و به روز نگاه داشتنن ،شناسنامه تجهیزات رایانه ای ، تجهیزات شبکه و تجهیزات مرکز تلفن و شناسنامه نرم افزارهای موجود ،به منظور ساماندهی اطلاعات تجهیزات موجوددر واحدها
  • ارسال گزارش فعالیت های انجام شده سخت افزار ،نرم افزار ،شبکه ومخابرات به مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات
  • حضور مستمر در جلسات هماهنگی و بازآموزی های برگزار شده توسط مدیریت و در مواقعی که حضور ممکن نیست ،کسب اجازه از مدیریت
  • اعلام نیازهای آموزشی به مدیریت و ارتقا سطح علمی و عملی با گرفتن آموزشهای لازم و...
  • بازدید از سایتهای خبری جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فنی و اطلاع  از تکنولوژیهای جدید جهانی
  • بازدید مستمر از وب سایت مدیریت فن آوری اطلاعات و واحدهای زیر مجموعه

در حوزه سخت افزار:

انجام مراحل کارشناسی فنی خرید و تایید فاکتورهای خرید در محدوده سقف مجاز در بخشنامه های ارسال شده از طرف مدیریت خدمات پشتیبانی دانشگاه ( معاملات کوچک ) و خرید طبق لیست تجهیزات مجاز و کنترل فنی تجهیزات خریداری شده  نصب سیستم عامل ها ونرم افزارهای جانبی ،آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد

 تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات در حد آموزش های داده شده

 نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند ( مانند : چاپگر ) به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات

نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی

 در حوزه شبکه:

  • آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت
  • آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی
  • حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود
  • مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول و نیازها
  • عیب یابی و رفع مشکل شبکه‌ای کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه ( IP وکارت شبکه و...
  • مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه

 در حوزه نرم افزار:

  • پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم
  • مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها
  • هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها
  • همکاری در تهیه RFP (تهیه ، تنظیم و مستند سازی نیازمند ها انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)
  • آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه ( مانند حضور وغیاب و دستگاه تایمکس ... )
  • آگاهی از کلیات (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیکیری مناسب تر مسائل مربوطه
  • نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها
  • تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری                                  
  • مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری

در حوزه وب سایت:

  •  آشنایی با نرم افزار مربوطه و آدرس های وب سایت واحد
  • بررسی وب سایت های واحدهای مختلف واعلام نظرات به مدیریت فناوری اطلاعات جهت بهتر شدن کیفیت تمامی وب سایت های زیر مجموعه
  • آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت ( از طریق بازدید از سایتهای متفاوت )
  • به روز نگه داشتن مطالب وب سایت 
  • نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود ،انتقال مشکلات وپیگیری آنها

در حوزه اتوماسیون اداری:

  •  آگاهی کامل از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری
  • آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال به کاربران شاغل در آن واحد
  • اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتومسیون اداری و کاربران ( فعال - تغییر سمت و ....)  در آن مرکز

 

در حوزه اینترنت:

  •  آشنایی با نحوه ساختن VPN و استفاده از امکانات اینترنت ( FTP,FTP۲ ، حجم down Load )و نرم افزارهای جانبی
  • شناسایی error  های سیستم جهت اتصال به اینترنت
  • راهنمایی کاربران واحدها جهت گرفتن اشتراک اداری وتایید نیاز فرم درخواست ویا شخصی و یا اشتراک خطوط ADSL  
  • شناخت وآشنایی با میزان پهنای باند در دانشگاه و ارائه مشکلات این حوزه به کاربران واحد خود

 

    

در حوزه مخابرات :

  •  آموزش دستگاه مبدل IP  ( Voip ) جهت آشنایی با قابلیتهای دستگاه و تسلط کافی بر نحوة عملکرد صحیح دستگاه و عیب یابی آن
  • نظارت روزانه بر عملکرد صحیح دستگاه Voip و رفع عیوب احتمالی
  • نظارت بر صحت عملکرد ups و باطریهای مرکز تلفن