20 اردیبهشت 1403

معرفی سامانه شکایات 190

سامانه رسیدگی به شکایات مردمی 190 مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی و با حضور تمام وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی و درمانی و دارویی  در سراسر کشور است.

سامانه رسیدگی به درخواست های مردمی  190 دارای داخلی های زیر است:

1- طرح شکایت و مشکلات مربوط به اورژانس  115 و آمبولانس خصوصی

2-ارائه مشکلات در زمینه بهداشت ، کوید و پزشک خانواده

3-دارو(دریافت مشاوره دارویی یا اعلام مشکلات تامین دارویی )

4- مراکز درمانی (طرح مشکلات مربوط به پذیرش و رسیدگی به بیمار)

5-هزینه های درمانی (طرح شکایات دریافتی پزشکان یا مراکز بهداشتی درمانی)

6-قانون جوانی جمعیت

7-انتقاد و پیشنهاد کادر درمان

8-پروژه

9-انتقادات و پیشنهادات از عملکرد مسئولین دانشگاه ها

 پس از طرح موضوع ، از اپراتور سامانه، یک کد رهگیری دریافت می‌شود. با این کد می‌توان جوابیه شکایت را پیگیری کرد.