29 شهریور 1403

  • 1403/03/23
  • - تعداد بازدید: 65
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز

برگزاری جلسه آموزشی و هماهنگی جهت آمادگی کادر بهداشت و درمان در برابر بیماری تب دانگ در بیمارستان شهدای برکت شهرستان نی ریز

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز، در تاریخ 22 اردیبهشت 1403 جلسه آموزشی و هماهنگی جهت آمادگی کامل کادر بهداشت و درمان شهرستان در برابر بیماری تب دانگ در بیمارستان شهدای برکت شهرستان نی ریز باحضور مسئولین بخش های بیمارستان برگزار گردید.

در این جلسه تحلیل وضعیت این بیماری در شهرستان، شرایط موجود و وضعیت زیرساختی همچنین ظرفیت های موجود، مورد بررسی قرار گرفته، جوانب مختلف مسئله تحلیل شد و راه های پیشگیری و مقابله تعیین گردید.

آقای حسین پور مسئول واحد مبارزه با بیماری های واگیر شهرستان نی ریز گفت: مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از تکثیر پشه مهاجم آئدس(ناقل این بیماری) بهسازی محیط و از بین بردن آب های راکد به عنوان زیستگاه مناسب رشد و تکثیر این حشره است.

تب دنگی (Dengue fever) نام یک بیماری ویروسی است که به آن تب دنگ، تب دانگ و تب استخوان‌شکن هم گفته‌ می شود. این بیماری از طریق پشه‌ای به نام پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود.

حسین پور عنوان نمود: با توجه به تغییرات اکولوژیک اخیر کشورهای همسایه، شاهد افزایش موارد وارده تب دانگ در استان فارس بوده ایم و این نگرانی در خصوص استقرار این پشه مهاجم در استان و بروز انتقال محلی تب دانگ وجود دارد.

وی افزود: این بیماری با علائمی همچون تب سردرد، خستگی، بثورات پوستی و درد شدید در مفاصل و عضلات بروز می‌کند، اما در مواردی که تب دانگ موجب افت پلاکت‌های خون شود، وارد فاز خونریزی دهنده و موجب خونریزی شدید از بینی یا لثه‌ها، خونریزی دستگاه گوارش، افت فشار خون، کما و حتی مرگ افراد می‌شود. وی با اشاره به تاریخچه و تعریف بیماری دانگ و همچنین در خصوص انتشار جغرافیایی بیماری و مرفولوژی و بیولوژی ناقلین توضیحاتی ارائه کرد.

وی در پایان اظهار کرد: توضیحات بهداشتی لازم درباره بیماری تب دنگی به مردم داده شده و کادر بهداشت و درمان کل مجموعه، از آمادگی کامل برای خدمت رسانی برخوردار هستند./ع.علیخانی

 

 

 

پایان خبر.

  • گروه خبری : اخبار واحدها
  • کد خبری : 103558
کلیدواژه