معرفی کارکنان واحد:
ردیف
|
نام و نام خانوادگی
|
مدرک تحصیلی
|
سمت
|
تلفن
|
۱
|
زهره صادق
|
کارشناس نرم افزار
|
کارشناس فناوری اطلاعات
(کارشناس آمار و کامپیوتر)
|
۵۳۸۳۰۶۳۱-۴
داخلی۲۲۶
|
شرح وظایف:
- تهیه و به روز نگاه داشتنن ،شناسنامه تجهیزات رایانه ای ، تجهیزات شبکه و تجهیزات مرکز تلفن و شناسنامه نرم افزارهای موجود ،به منظور ساماندهی اطلاعات تجهیزات موجوددر واحدها
- ارسال گزارش فعالیت های انجام شده سخت افزار ،نرم افزار ،شبکه ومخابرات به مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات
- حضور مستمر در جلسات هماهنگی و بازآموزی های برگزار شده توسط مدیریت و در مواقعی که حضور ممکن نیست ،کسب اجازه از مدیریت
- اعلام نیازهای آموزشی به مدیریت و ارتقا سطح علمی و عملی با گرفتن آموزشهای لازم و...
- بازدید از سایتهای خبری جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فنی و اطلاع از تکنولوژیهای جدید جهانی
- بازدید مستمر از وب سایت مدیریت فن آوری اطلاعات و واحدهای زیر مجموعه
در حوزه سخت افزار:
انجام مراحل کارشناسی فنی خرید و تایید فاکتورهای خرید در محدوده سقف مجاز در بخشنامه های ارسال شده از طرف مدیریت خدمات پشتیبانی دانشگاه ( معاملات کوچک ) و خرید طبق لیست تجهیزات مجاز و کنترل فنی تجهیزات خریداری شده نصب سیستم عامل ها ونرم افزارهای جانبی ،آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد
تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات در حد آموزش های داده شده
نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند ( مانند : چاپگر ) به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات
نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی
در حوزه شبکه:
- آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت
- آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی
- حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود
- مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول و نیازها
- عیب یابی و رفع مشکل شبکهای کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه ( IP وکارت شبکه و...
- مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه
در حوزه نرم افزار:
- پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم
- مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها
- هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها
- همکاری در تهیه RFP (تهیه ، تنظیم و مستند سازی نیازمند ها انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)
- آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه ( مانند حضور وغیاب و دستگاه تایمکس ... )
- آگاهی از کلیات (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیکیری مناسب تر مسائل مربوطه
- نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها
- تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری
- مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری
در حوزه وب سایت:
- آشنایی با نرم افزار مربوطه و آدرس های وب سایت واحد
- بررسی وب سایت های واحدهای مختلف واعلام نظرات به مدیریت فناوری اطلاعات جهت بهتر شدن کیفیت تمامی وب سایت های زیر مجموعه
- آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت ( از طریق بازدید از سایتهای متفاوت )
- به روز نگه داشتن مطالب وب سایت
- نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود ،انتقال مشکلات وپیگیری آنها
در حوزه اتوماسیون اداری:
- آگاهی کامل از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری
- آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال به کاربران شاغل در آن واحد
- اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتومسیون اداری و کاربران ( فعال - تغییر سمت و ....) در آن مرکز
در حوزه اینترنت:
- آشنایی با نحوه ساختن VPN و استفاده از امکانات اینترنت ( FTP,FTP۲ ، حجم down Load )و نرم افزارهای جانبی
- شناسایی error های سیستم جهت اتصال به اینترنت
- راهنمایی کاربران واحدها جهت گرفتن اشتراک اداری وتایید نیاز فرم درخواست ویا شخصی و یا اشتراک خطوط ADSL
- شناخت وآشنایی با میزان پهنای باند در دانشگاه و ارائه مشکلات این حوزه به کاربران واحد خود
در حوزه مخابرات :
- آموزش دستگاه مبدل IP ( Voip ) جهت آشنایی با قابلیتهای دستگاه و تسلط کافی بر نحوة عملکرد صحیح دستگاه و عیب یابی آن
- نظارت روزانه بر عملکرد صحیح دستگاه Voip و رفع عیوب احتمالی
- نظارت بر صحت عملکرد ups و باطریهای مرکز تلفن