معرفی سامانه شکایات 190
سامانه رسیدگی به شکایات مردمی 190 مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی و با حضور تمام وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی و درمانی و دارویی در سراسر کشور است.
سامانه رسیدگی به درخواست های مردمی 190 دارای داخلی های زیر است:
1- طرح شکایت و مشکلات مربوط به اورژانس 115 و آمبولانس خصوصی
2-ارائه مشکلات در زمینه بهداشت ، کوید و پزشک خانواده
3-دارو(دریافت مشاوره دارویی یا اعلام مشکلات تامین دارویی )
4- مراکز درمانی (طرح مشکلات مربوط به پذیرش و رسیدگی به بیمار)
5-هزینه های درمانی (طرح شکایات دریافتی پزشکان یا مراکز بهداشتی درمانی)
6-قانون جوانی جمعیت
7-انتقاد و پیشنهاد کادر درمان
8-پروژه
9-انتقادات و پیشنهادات از عملکرد مسئولین دانشگاه ها
پس از طرح موضوع ، از اپراتور سامانه، یک کد رهگیری دریافت میشود. با این کد میتوان جوابیه شکایت را پیگیری کرد.